bila sakit.

...macam macam yang dirungut.

"Allah, sakitnyaa.."
"pedihnyo tekokk.."
"yakk..perit weh"
"aaaaa sakitnyo atah belakeyy.."

blablabla and so on.

people people people. cis bajet ramai orang baca belog busuk ni. ops. back to the business people.

bila sakit, itu tanda Allah nak kita ingat Dia. yelah, sebab selalu leka sangat kan. hamboih masa sihat kemain lompat pi situ pi sini. nak sebut nama Allah pun jarang sekali. sekali bila dah sakit, kemain atas katil. bergolek golek tahan sakit tak mampu ke lain. haaa. pastu mulalah forever alone duk ingat ke Tuhan. nampak tak nampak tak? duk syafakillah bagai to diri sendiri. pastu mulalah google cari ayat syifa'. haaaa. tu satu hal lagi. amboih bila sakit baru keluar aih side ustazah dia. ilmu menyorok eh dulu, kak? ekekek.

jangan lupa, sayang sekalian. sakit tu kafarah dosa. menghilangkan dosa dosa kecil tu. dia hilang jakgi insyaAllah. nampak tak betapa penyayang dan pemurahnya Allah? seee.. kita sebagai hambaNya kena terimalah dengan sabar dan tabah. ya, bertabahlah!

kadang, Allah bagi kita sakit dulu, kemudian didatangkan kesenangan dalam bentuk yang pelbagai rupa. haaa. nak tau cemano, kita tengok lah jakgi cemanonya. yang pasti, Allah tak pernah bagi kita sakit untuk menyusahkan kita. absolutely, NO.

sayang. sakit tu jugak sebab Allah nak kita belajar bersabar.
"as sobru minal iman.."
"innallaha ma'as shobirinnn.."

dalam sakit yang kita hadapi ni, Allah beri pelbagai hikmah. diujinya hamba Dia dengan bentuk ujian yang pelbagai. kadang bila terlalu leka dengan nikmat sihat, kita jadi lalai, leka, alpa, lagha. sekaligus kita terus jauh. kalau jauh seinci dua takpa lagi eh tak jugak, terus dipanggil kita ni dengan sakit yang menimpa. gituuuh. mohon paham ye ayat tunggang terbalik ni, uuuu. moga sampai maksud. sengih.

sakit tu salah satu ujian hidup. sengih sekali lagi.

in my case, i'm having cough, flu, headache and gastric sekaligus with period cramp. /24/10/13/1510hrs/. and one of my cousins been infected with pneumonia. so i hope both of us will get better asap. 




p/s; nak mama, i need someone to rub my back. tssk. //kededek -_-"

No comments: